Reklama

Aspekty

XXIV Festiwal Sztuki Ulicznej BuskerBus

Przyjeżdżają co roku, zawsze pod koniec sierpnia. W tym roku zobaczyliśmy w dniach 25 i 26 sierpnia artystów z(alf.): Australii, Brazylii, Francji, Hiszpanii, Japonii, Litwy, Niemiec, Polski, Portugalii, Wielkiej Brytanii i Włoch.

[ TEMATY ]

BuskerBus

Krystyna Dolczewska

Janna Wohlfarth z Niemiec na monocyklu

Janna Wohlfarth z Niemiec na monocyklu

Występowali na Deptaku w godz.12.00 – 19.00 i od 22.00 w Piekarni Cichej Kobiety. Chociaż mają na-zwę wspólną z teatrami stałymi, różnią się od nich spontanicznością oraz zapraszaniem publiczności do udziału w akcji. Program przedstawienia zakreśla tylko ramy, jaki rodzaj sztuki zobaczymy np. taniec, żonglerka, akrobatyka, jazda na monocyklu (rower jednokołowy), a scenariusz i rekwizyty wybiera artysta.

Reklama

Najczęściej zgadzają się wejść na scenę dzieci (przepraszam, sceny nie ma - to ulica), rzadziej dorośli. A jednak - pewien pan mnie zadziwił, gdy zgodził się skakać na skakance z zawiązanymi oczami i pani, gdy pozwoliła, aby artysta wziął ją na ręce i kawałek poniósł ! Pogratulujmy poczucia humoru i dy-stansu do siebie. Zresztą i publiczność miała takie samo zdanie klaszcząc i głośno dając wyraz swej apro-bacie.

Dlatego rozumiem Dyrektor Festiwalu BuskerBus, Małgorzatę Węglarz, że nie zgodziła się, aby przed-stawienia teatrów ulicznych były online. Kontakt na żywo z publicznością jest bardzo ważny. Artysta uliczny musi się starać, aby przechodzień zatrzymał się. Na artystę teatru stałego publiczność już czeka. Nikomu nic nie ujmując, publiczność teatru stałego ma po prostu więcej czasu na wybór.

2020-08-31 14:49

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

23. Międzynarodowy Festiwal Sztuki Ulicznej – BuskerBus

[ TEMATY ]

BuskerBus

Krystyna Dolczewska

Akrobacje na rowerze w wykonaniu buskera z polskiego teatru „JaSię”

Akrobacje na rowerze w wykonaniu buskera z polskiego teatru „JaSię”

Oglądając teatry uliczne w dniach 30 i 31 sierpnia 2019 uczestniczyliśmy w ostatnim wydarzeniu tegorocznego Lata Muz Wszelakich. Żegnali je razem z nami artyści uliczni z 11 krajów: Argentyny, Brazylii, Czech, Francji, Hiszpanii, Japonii, Niemiec, Polski, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Włoch.

Buskerzy (nazwa artystów ulicznych) stosują różne techniki. Manipulują przedmiotami, żonglują, a także stosują techniki cyrkowe np. akrobatykę, bo buskerzy to bliscy krewni artystów cyrkowych, z tą różnicą, że ich sceną jest ulica. Pomnik, brama czy ławka mogą brać udział w akcji - są elementem sceno-grafii. Teatry uliczne, bardziej niż cyrki, angażują publiczność do współtworzenia opowiadanych wydarzeń, są bardziej dla widzów dostępne.

CZYTAJ DALEJ

Abp Stanisław Gądecki: Duszpasterstwo po pandemii

2021-08-05 09:14

[ TEMATY ]

abp Stanisław Gądecki

pandemia

Karol Porwich/Niedziela

W okresie wychodzenia z pandemii niezbędne jest „solidne zaangażowanie w nową ewangelizację, czyli w odnowioną misyjność wszystkich podmiotów kościelnych, rozwój katechezy dla dorosłych, młodzieży i dzieci, a zwłaszcza odważniejszą promocję wspólnot, ruchów i stowarzyszeń podejmujących formację wiernych - pisze abp Stanisław Gądecki w artykule dla KAI. Z niepokojem stwierdza, że okres pandemii odsłonił źródła poważnego kryzysu w Kościele, co wymaga dziś przezwyciężenia.

Jednocześnie Przewodniczący Episkopatu krytycznie ocenia jednostronne narzucanie radykalnych ograniczeń w kościołach przez władzę świecką, bez należytej konsultacji, wobec czego stawia pytanie: Czy takie działania nie pozostają w sprzeczności z Konstytucją RP oraz Konkordatem? Jego zdaniem, „mimo gwarancji konstytucyjnych i konkordatowych Kościół został potraktowany przez państwo gorzej niż przedsiębiorstwa handlowe; jako dziedzina niekonieczna do życia”.

CZYTAJ DALEJ

Dziś 77. rocznica rzezi ludności cywilnej na warszawskiej Woli

2021-08-05 19:29

[ TEMATY ]

Warszawa

II wojna światowa

rzeź Woli

Wikipedia

Rzeź Woli stanowiła bezpośrednią realizację rozkazu Adolfa Hitlera, nakazującego zburzenie Warszawy i wymordowanie wszystkich jej mieszkańców. W trakcie masakry, której punkt szczytowy przypadł w dniach 5–7 sierpnia 1944, zamordowano od 30 tys. do 65 tys. cywilnych mieszkańców Woli. Była to największa jednorazowa masakra ludności cywilnej dokonana w Europie w czasie II wojny światowej.

Historyk Norman Davies uznał 5 i 6 sierpnia 1944 r. za „dwa najczarniejsze dni w historii Warszawy. Żaden ze sprawców ludobójstwa dokonanego na Woli nie został po wojnie pociągnięty do odpowiedzialności karnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję