Reklama

Skarżyckie kolędowanie

Kto z nas nie lubi kolęd? Każdy przechowuje w sercu ich specyficzną melodykę oraz ciepły, rodzinny nastrój. Nie tylko lubimy śpiewać bożonarodzeniowe pieśni, ale też chętnie je słuchamy..., zwłaszcza jeśli wykonują je znani artyści. Po raz drugi już wierni z parafii Trójcy Przenajświętszej w Zawierciu-Skarżycach mogli wsłuchiwać się w przepiękne aranżacje kolęd w wykonaniu gości z Krakowa. 17 stycznia przez ponad 1,5 godziny skarżyckie sanktuarium poświęcone Matce Jezusa rozbrzmiewało pieśniami ku czci Jej Nowonarodzonego Syna.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Kompozytorzy, muzycy, pieśniarze krakowskiej Piwnicy pod Baranami oraz Schola "Canticum" Wyższego Seminarium Duchownego Księży Salezjanów z Krakowa całym sercem i duszą oddawali cześć Nowonarodzonemu Bogu. Już na kilka tygodni przed koncertem proboszcz parafii, kustosz sanktuarium, ks. Stanisław Wybański zapraszał parafian do przeżycia niezapomnianej uczty duchowej. Obecnością odpowiedzieli nie tylko skarżyczanie, ale wiele osób spoza miejscowości.
Zarówno podczas Eucharystii poprzedzającej koncert - którą wraz z rektorem Seminarium, ks. prof. Stanisławem Semikiem, oraz tutejszym rodakiem, ks. dr. Janem Koclęgą, celebrował Ksiądz Proboszcz - jak i w czasie recitalu krakowscy artyści zaprezentowali fragment bogatego zbioru kompozycji wykonując zarówno tradycyjne kolędy, jak i współczesne pieśni bożonarodzeniowe w swoich interpretacjach. Wytworzyła się serdeczna, rodzinna atmosfera, która nie pozwoliła wypuścić artystów bez bisów. Rozległy się one zwłaszcza na zakończenie wieczoru kolęd, kiedy wykonana została Pieśń do Matki Bożej Skarżyckiej.
Koncert tradycyjnie już zakończył Gospodarz miejsca. Słowa wdzięczności popłynęły w kierunku Księdza Rektora, który wraz z klerykami przybył z Krakowa, aby ubogacić niezapomniany, kolędowy wieczór. Ksiądz Proboszcz gorące podziękowanie wszystkim występującym solistom, muzykom i kompozytorom złożył na ręce tutejszej parafianki, pieśniarki Piwnicy pod Baranami, Agnieszki Chrzanowskiej, oraz reżysera koncertu, poety Michała Zabłockiego. Zaprosił również na kolejne kolędowanie.
Piątkowy wieczór zakończono nie inaczej, jak tylko kolędą Bóg się rodzi.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2003-12-31 00:00

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Prawdziwy cytat "GW"

2024-04-27 17:54

MW

15 kwietnia, a jeszcze wcześniej w wydaniu papierowym “Niedzieli Wrocławskiej” ukazał się artykuł krytykujący pomysły ustaw o liberalizacji aborcji. W artykule została zawarta wypowiedź wrocławskiego lekarza, która po decyzji naszej redakcji, została zacytowana anonimowo.

CZYTAJ DALEJ

Święty lekarz

Niedziela rzeszowska 6/2018, str. VII

[ TEMATY ]

sylwetka

św. Józef Moscati

Archiwum

Św. Józef Moscati

Św. Józef Moscati

Papież Franciszek w swoim Orędziu na XXVI Światowy Dzień Chorego ukazuje Jezusa na Krzyżu i Jego Matkę. Chrystus poleca św. Janowi wziąć Ją do siebie – „i od tej godziny uczeń wziął Ją do siebie” (J 19, 27). W tajemnicy Krzyża Maryja jest powołana do dzielenia troski o Kościół i całą ludzkość. Również uczniowie Jezusa są powołani do opieki nad ludźmi chorymi.

CZYTAJ DALEJ

Papież jedzie na Biennale w Wenecji – Watykan i sztuka współczesna

2024-04-27 11:06

[ TEMATY ]

papież Franciszek

PAP/EPA/GIUSEPPE LAMI

Jutro papież papież Franciszek odwiedzi Wenecję. Okazją jest trwająca tam 60. Międzynarodowa Wystawa Sztuki - Biennale w Wenecji. Ojciec Święty odwiedzi Pawilon Stolicy Apostolskiej, który w tym roku znajduje się w więzieniu dla kobiet, a prezentowana w nim wystawa nosi tytuł - "Moimi oczami". Wizyta papieża potrwa około pięciu godzin obejmując między innymi Mszę św. na Placu św. Marka. Planowana jest również prywatna wizyta w bazylice św. Marka. Jak się podkreśla, papieska wizyta będzie "kamieniem milowym w stosunku Watykanu do sztuki współczesnej".

Zapraszając Włocha Maurizio Cattelana do pawilonu Watykanu na 60. Biennale Sztuki w Wenecji, Kościół katolicki pokazuje, że jest otwarty na niespodzianki. Cattelan zyskał rozgłos w mediach w 1999 roku, prezentując swoją instalację naturalistycznie przedstawiającą papieża Jana Pawła II przygniecionego wielkim meteorytem i szkło rozsypane na czerwonym dywanie, które pochodzi z dziury wybitej przez meteoryt w szklanym suficie. Budzące kontrowersje dzieło Cattelana było wystawione również w Warszawie, na jubileuszowej wystawie z okazji 100-lecia Zachęty w grudniu 2000 r. „Dziewiąta godzina” - tak zatytułowano dzieło, nawiązując do godziny śmierci Jezusa - została wówczas uznana za prowokacyjną, a nawet obraźliwą. Ale można ją również interpretować inaczej: Jako pytanie o przypadek i przeznaczenie, śmierć i odkupienie. I z tym motywem pasowałby nawet do watykańskiej kolekcji sztuki nowoczesnej.

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję