Kolejne spotkanie Klubu Historycznego im. gen. S. Roweckiego „Grota” za nami! W zorganizowanym w Miejskiej Bibliotece Publicznej wykładzie nt. cichociemnych, który wygłosił dr Tomasz Matuszak, dyrektor Archiwum Państwowego w naszym mieście, uczestniczyło ponad 100 osób. Głównie młodzież ze szkół piotrkowskich: III LO im. J. Słowackiego, IV Liceum Ogólnokształcące w Piotrkowie Trybunalskim, ZSP nr 1 im. Rtm. W. Pileckiego, ZSP nr 2 (Pioma), ZSP nr 3 im. W. Reymonta w Piotrkowie. Obecni byli również członkowie ŚZŻAK, Stowarzyszenia Przyjaciół Wolborza, pracownicy Archiwum Państwowego w Piotrkowie Trybunalskim, Muzeum w Piotrkowie, mieszkańcy miasta.
W dniach 29-30 sierpnia na Papieskim Wydziale Teologicznym trwały 46. Wrocławskie Dni Duszpasterskie pod hasłem „Idźcie i głoście! Światowe Dni Młodzieży i co dalej?”. Temat podjęło 12 prelegentów, zastanawiając się podczas wykładów i warsztatów, jak podtrzymać ogień wiary rozpalony podczas ŚDM i wizyty papieża Franciszka w Polsce.
Dykasteria ds. Komunikacji zaprezentowała unowocześnioną szatę graficzną oficjalnej strony internetowej Stolicy Apostolskiej – vatican.va. Znajdziemy tam nauczanie Kościoła dostępne dla całego świata.
Najnowsza strona główna została zaprojektowana w sposób bardziej przejrzysty, zapewniając dostępność i łatwość w obsłudze dla użytkowników. Ułatwi to korzystanie z dokumentów, nauczania obecnego Papieża Leona XIV, jak i jego poprzedników.
Środowiska katolików świeckich z Portugalii oraz działacze organizacji pro-life nie kryją w mediach społecznościowych zadowolenia z opublikowania reklamy antyaborcyjnej przez znanego przedsiębiorcę z tego kraju Miguela Milhão. Założyciel i prezes spółki Prozis, jednego z największych dostawców suplementów dla sportowców w Europie, przygotował i opłacił reklamę antyaborcyjną w formie muzyki z wideoklipem, która opublikowana została w przerwie niedzielnego finału piłkarskiego Pucharu Portugalii.
Reklama-piosenka zatytułowana „Dziękuję Mamo” (Obrigado Mãe) śpiewana przez Joelisę Campos opowiada historię 23-letniej Portugalki, która zdecydowała się na usunięcie ciąży. Teledysk zaprezentowany na zamówienie Milhão i wyświetlony w trzech portugalskich stacjach telewizyjnych kończy się ostatecznie happy endem. Kobieta zmienia decyzję i odstępuje od zamiaru poddania się aborcji.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.