Reklama

Nie przegap

Nie jest lekko, ale prawdziwie

Czujesz, że stoisz w miejscu? Niby żyjesz, pracujesz, studiujesz, wychowujesz dzieci, spędzasz czas z przyjaciółmi i marzysz, żeby doba się wydłużyła, bo wciąż z czymś nie zdążasz. Pytasz Boga: Po co mi to wszystko? Jaki jest cel? I nie słyszysz odpowiedzi... Co odpuścić, a o co powalczyć? Dni podobne do siebie już niczym nie zaskakują. Zmęczenie i rutyna wiodą prym. Czego brakuje? Może świeżości? W spojrzeniu na siebie, swoją pracę, rolę w rodzinie, relacje z bliskimi i Bogiem...

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Czasem musimy stanąć pod murem, żeby wreszcie poszukać odpowiedzi. Odwrócić się od tej grubej ściany i ponownie wybrać drogę życia. Czy musi być ekstremalnie? Dla większości z nas nie. Pewnie powrót na odpowiednią drogę to tylko mała korekta w dreptaniu do celu. Dla innych to rewolucja!

Reklama

„Hardcore. Nowe życie i miłość” to najnowsza książka Moniki Maśnik. Autorka przytacza w niej barwne historie kilku osób, które stały pod takim murem. A precyzyjniej – leżały na dnie. Zmiana musiała być ekstremalna, bo i życie było ekstremum. Narkotyki, papierosy już w dzieciństwie, alkohol, burdy. Destrukcyjne życie w dysfunkcyjnych rodzinach. To często idzie w parze, choć nie musi. Patologia lubi się ciągnąć, trudno ją przerwać. Choć świadectwa bohaterów książki pokazują właśnie takie radykalne „ciach”. Czy tak się da, bez długich psychologicznych terapii? Jeśli lekarzem jest Bóg, wszystko jest możliwe – udowadniają bohaterowie książki. Zmiana nie następuje jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, wszak Bóg to nie czarodziej. Jako Ojciec przychodzi z potężną dawką miłości i już nie masz wątpliwości, że dla Niego to ty jesteś Nr 1 na świecie. Ta pewność daje siłę do podjęcia dalszych decyzji. Generalna spowiedź, przebaczenie innym, modlitwa, Komunia św. – dają nowe życie. Dlatego w każdym świadectwie pojawia się pewna prawidłowość: bez sakramentów nie dasz rady. „Bóg tak, Kościół nie” – mówili niektórzy przed nawróceniem, dziś w Kościele odnaleźli życie. Każdy potwierdza: nie jest lekko, ale prawdziwie, uczciwie, z szacunkiem do siebie i innych, z marzeniami i pragnieniami.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Co jeszcze łączy bohaterów? Miłość do muzyki. Z pasją grają hip-hop. Rapują o Bogu, dlatego Monika Maśnik zamieszcza również świadectwo ks. Kuby Bartczaka, znanego rapera. Jego dzieciństwo i młodość, choć bez taty, który wcześnie zmarł, mocno różniły się od życia pozostałych raperów: EKS, Hioba, Arkadio i Poisona. Otoczony miłością ze strony mamy, brata i przyjaciół czerpał garściami z życia. Decyzja o pójściu do seminarium wyostrzyła jego oryginalność. W seminarium był odbierany jako inny, w starym środowisku nie wszyscy rozumieli jego decyzję.

Może gdzieś obok ciebie żyje ktoś, kto wygląda jak bandzior, śmierdzi, zaczepia, leży upalony, przeczytaj tę książkę, być może spojrzysz na niego inaczej. Może jesteś „porządnym” katolikiem, który przestał słyszeć głos Boga, o którym wiesz, że cię kocha, ale brzmi to już w twojej głowie jak wyświechtany slogan, przeczytaj tę książkę, być może zapragniesz zmiany.

Bohaterom książki się udało. Złapali wyciągniętą dłoń Boga. Odpowiedzieli na Jego bezgraniczną miłosierną miłość. Poznali Boga jako kochającego Tatę, a ta miłość dała siłę do zmiany. Żeby w tym wytrwać, potrzebne były jeszcze pasja i miłość do drugiego człowieka, to razem dało siłę do ŻYCIA.

* * *

Uwaga! Konkurs!

Mamy dla Was trzy książki Moniki Maśnik „Hardcore. Nowe życie i miłość. Świadectwa nawróconych raperów”. Wystarczy na tablicy naszego profilu na Facebooku dokończyć zdanie: „Czuję się szczęśliwy, kiedy...”.
Spośród wypowiedzi wybierzemy trzy naszym zdaniem najbardziej interesujące, a ich autorów nagrodzimy książkami.
Wyniki opublikujemy na FB.
Konkurs ruszy wieczorem w sobotę 24 września, zakończy się tydzień później.

2016-09-21 08:53

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dusza i sól

Żyjący w I wieku żydowski historyk Józef Flawiusz w swoim dziele „Starożytności żydowskie” bardzo plastycznie opisuje scenę dodawania soli do ofiar składanych na ołtarzu całopalenia w świątyni jerozolimskiej. Niektórzy rabini twierdzili nawet, że ofiara składana bez kapłana lub bez dodania do niej soli jest nieważna. Zwyczaj solenia ofiar wywodzi się wprost z Pięcioksięgu. W tej perspektywie wymownie brzmią słowa Jezusa: WY JESTEŚCIE SOLĄ ZIEMI, LECZ JEŚLI SÓL UTRACI SWÓJ SMAK, CZYMŻE JĄ POSOLIĆ? NA NIC SIĘ JUŻ NIE PRZYDA, CHYBA NA WYRZUCENIE I PODEPTANIE PRZEZ LUDZI (Mt 5, 13). Jeśli sól jest nieodłącznym składnikiem ofiary, a chrześcijanie są solą ziemi – to znaczy, że uczestniczą w jednej jedynej ofierze Chrystusa. Tej złożonej na krzyżu i uobecnianej w każdej Eucharystii. Egzegeci na Zachodzie przez wieki kruszyli kopie, zastanawiając się, co oznacza Jezusowa metafora. Tymczasem na Bliskim Wschodzie niemal nikt nie ma wątpliwości, co oznacza sformułowanie „sól ziemi”. Do dziś wiele arabskich plemion tak właśnie nazywa nawóz, który użyźnia glebę i sprawia, że wydaje ona obfite plony.
CZYTAJ DALEJ

Męka naszego Pana Jezusa Chrystusa według świętego Łukasza

Niedziela Ogólnopolska 12/2016, str. 32-33

[ TEMATY ]

Ewangelia

Niedziela Palmowa

Piotr Drzewiecki

+ – słowa Chrystusa
E. – słowa Ewangelisty
I. – słowa innych osób pojedynczych
T. – słowa kilku osób lub tłumu

E. Starsi ludu, arcykapłani i uczeni w Piśmie powstali i poprowadzili Jezusa przed Piłata. Tam zaczęli oskarżać Go: T. Stwierdziliśmy, że ten człowiek podburza nasz naród, że odwodzi od płacenia podatków Cezarowi i że siebie podaje za Mesjasza-Króla. E. Piłat zapytał Go: I. Czy Ty jesteś królem żydowskim? E. Jezus odpowiedział mu: + Tak, Ja nim jestem. E. Piłat więc oświadczył arcykapłanom i tłumom: I. Nie znajduję żadnej winy w tym człowieku. E. Lecz oni nastawali i mówili: T. Podburza lud, szerząc swą naukę po całej Judei, od Galilei, gdzie rozpoczął, aż dotąd. E. Gdy Piłat to usłyszał, zapytał, czy człowiek ten jest Galilejczykiem. A gdy się upewnił, że jest spod władzy Heroda, odesłał Go do Heroda, który w tych dniach również przebywał w Jerozolimie.
CZYTAJ DALEJ

Rocznica chrztu Mieszka I. Co wiemy o tym wydarzeniu sprzed 1059 lat?

2025-04-14 09:36

[ TEMATY ]

Chrzest Polski

Mieszko I

1059. rocznica

wikipedia.org

Mieszko II

Mieszko II

Chrzest Polski, a właściwie chrzest przyjęty przez Mieszka I, był bez wątpienia aktem wiekopomnym. Wprawdzie z wydarzeniem tym wiąże się wiele niewiadomych: data, miejsce, szafarz, jak i imię chrzestne księcia, to jednak decyzja władcy Polan o przyjęciu chrześcijaństwa zaważyła na całych dziejach państwa, które przyszło mu współtworzyć.

Analizując poszczególne elementy wydarzenia na pierwszy plan wysuwa się ustalenie daty przyjęcia przez Mieszka chrztu. Niestety, nie dysponujemy żadnymi zapiskami z okresu panowania pierwszego historycznego władcy Polski. Faktu przyjęcia przez niego chrztu nie odnotował nawet w swoim dziele skrupulatny saski kronikarz Widukind. Jako pierwszy uczynił to dopiero pół wieku później biskup merseburski Thietmar. Dziejopis ten jednak notorycznie mylił termin owego wydarzenia, raz mówiąc o nim pod rokiem 966, w innym zaś miejscu wspominając rok 968 i utworzenie biskupstwa w Poznaniu. Nie były zgodne w tej dziedzinie i późniejsze roczniki pochodzące z połowy XI w., które podając lakoniczną informację: Mesco dux Poloniae baptizatur, umieszczały ją zarówno pod datą 966, jak i alternatywnymi jej odpowiednikami: 965 i 967. Żmudna praca historyków, jak i mocno zakorzeniona w narodzie polskim tradycja pozwoliły na określenie terminu chrztu na rok 966. Odniesienie się natomiast do praktyki chrzcielnej Kościoła umożliwiło wskazanie hipotetycznej daty dziennej. Tą najprawdopodobniej była Wielka Sobota, która wtenczas przypadła w dniu 14 IV. Powyższe ustalenia sprawiły, że dziś powszechnie, i na ogół zgodnie, uznaje się datę 14 IV 966 r. jako moment przyjęcia przez Mieszka I i jego najbliższych współpracowników chrztu świętego.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję