Bóg w każdym człowieku przez swój obraz i podobieństwo zaszczepił swoją świętość – mówił do wiernych biskup senior Andrzej Suski podczas uroczystości ku czci św. Faustyny w sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Toruniu.
Obchody rozpoczęły się Koronką do Miłosierdzia Bożego, którą poprowadziły siostry ze zgromadzenia Matki Bożej Miłosierdzia oraz parafianie. Zebranych powitał proboszcz miejsca oraz kustosz sanktuarium ks. prał. Stanisław Majewski. Wyraził radość z kolejnych uroczystości przeżywanych w parafii, która cała poświęcona jest Bożemu Miłosierdziu.
Bp Andrzej Suski w homilii mówił o świętości, która jest darem i zadaniem dla każdego. Zauważył, że dążenie do niej nie jest łatwe, ale można ją osiągnąć przez życie pobożne i pełne oddanie się Bogu. Szczególnie w sprawach pozornie błahych, prostych i mało ważnych powinniśmy wykazywać się doskonałością na wzór Boży, ponieważ tego oczekuje od nas Zbawiciel.
Ksiądz Biskup, nawiązując do słów św. Jana Pawła II: „Świętość jest wysoką miarą zwyczajnego życia chrześcijańskiego”, wskazał na prostotę życia św. Faustyny, która jest patronką parafii. Jej życie skupione było na zwykłych sprawach: pracy, rodzinie, pomocy drugiemu, jednak wszystko, co robiła i czym się zajmowała, poświęcała Bogu. – Św. Faustyna wybrała Jezusa jako drogocenną perłę, dla której warto wszystko sprzedać, żeby ją nabyć. Tak wiele miłości do Pana Jezusa jest na każdej karcie jej duchowego dziennika – zauważył.
Prawda o Bożym Miłosierdziu, którą przekazała ta święta siostra zakonna, odmieniła losy świata. Bp Suski zwrócił uwagę na to, że jej życie było zwyczajne, zewnętrznie podobne do naszego życia, podkreślił jednak, że „w jej duszy było niebo, był Pan Jezus, który ją nawiedzał, objawiał się i ustanowił wysłanniczką Bożego Miłosierdzia”.
Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.
Eirene, grecka bogini pokoju, przedstawiana była z rogiem obfitości, z którego rozdawała swe bogactwa. W niektórych wyobrażeniach towarzyszy jej Pluton symbolizujący dobrobyt, a stąd już niedaleko do utożsamienia pokoju ze spokojem. Zgoła inaczej ów pokój widzieli mieszkańcy Brytanii. Tacyt, w biografii swojego teścia Gnejusza Juliusza Agrykoli, zarządcy Brytanii w latach 77-84 po Chr., zamieścił mowę Kalgakusa, brytyjskiego dowódcy. Mówca niezbyt pochlebnie wypowiada się o Rzymianach: „Grabieżcy świata, kiedy im wszystko pustoszącym ziemi nie stało, przeszukują morze; chciwi, jeżeli nieprzyjaciel jest zamożny, żądni sławy, jeżeli jest biedny; ani Wschód, ani Zachód nie zdołałby ich nasycić; jedyni wśród wszystkich ludzi tak bogactw, jak i niedostatków z równą pożądają namiętnością. Grabić, mordować, porywać nazywają fałszywym mianem panowania, a skoro pustynię uczynią – pokoju” (Tacyt, Żywot Juliusza Agrykoli).
Papież Leon XIV potępił "niegodziwe posługiwanie się głodem jako bronią wojenną". W ogłoszonym w poniedziałek w Watykanie przesłaniu do Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa (FAO) podkreślił, że świat musi to karać.
"Dzisiaj - napisał papież - obserwujemy z przerażeniem niegodziwe posługiwanie się głodem jako bronią wojenną".
Wysyłając swych uczniów na misje, Jezus daje im szczegółowe wskazania, jak powinni postępować. Właśnie w ramach tzw. Mowy Misyjnej pojawia się nakaz: „Gdy do jakiego domu wejdziecie, mówcie: Pokój temu domowi” (Łk 10,5). Jaką treść podsuwał Jezus pod pojęcie „pokoju”? Zapewne w Ewangelii pisanej po grecku dopatrywać się można tu nie tylko myśli judaistycznej, a więc środowiska życia Jezusa, ale także konotacji greckich, a może nawet rzymskich.
Eirene, grecka bogini pokoju, przedstawiana była z rogiem obfitości, z którego rozdawała swe bogactwa. W niektórych wyobrażeniach towarzyszy jej Pluton symbolizujący dobrobyt, a stąd już niedaleko do utożsamienia pokoju ze spokojem. Zgoła inaczej ów pokój widzieli mieszkańcy Brytanii. Tacyt, w biografii swojego teścia Gnejusza Juliusza Agrykoli, zarządcy Brytanii w latach 77-84 po Chr., zamieścił mowę Kalgakusa, brytyjskiego dowódcy. Mówca niezbyt pochlebnie wypowiada się o Rzymianach: „Grabieżcy świata, kiedy im wszystko pustoszącym ziemi nie stało, przeszukują morze; chciwi, jeżeli nieprzyjaciel jest zamożny, żądni sławy, jeżeli jest biedny; ani Wschód, ani Zachód nie zdołałby ich nasycić; jedyni wśród wszystkich ludzi tak bogactw, jak i niedostatków z równą pożądają namiętnością. Grabić, mordować, porywać nazywają fałszywym mianem panowania, a skoro pustynię uczynią – pokoju” (Tacyt, Żywot Juliusza Agrykoli).
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.