Zwycięstwo reprezentantom przemyskiej Caritas zapewniły tradycyjne proziaki z sosem mango z dodatkiem rukoli oraz koktajl kokosowy na bazie mleka kokosowego, banana, soku z pomarańczy z dodatkiem limonki.
Kościół swoją troskę o godność osób z niepełnosprawnością wyraża na wiele sposobów, zwłaszcza przez działania agendy Caritas i prowadzone przez nią placówki i projekty.
Zapewnia wsparcie
Przemyska Caritas od 34 lat mocno wspiera takie osoby. Wśród wielu inicjatyw warto wymienić m.in.: funkcjonujące domy pomocy społecznej, warsztaty terapii zajęciowej, środowiskowe domy samopomocy, wypożyczalnie sprzętu rehabilitacyjnego czy ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy.
Bardzo często, kiedy koncentrujemy się na swoich sprawach, na karierze, to zapominamy, że są wokół nas ludzie, którzy wymagają pomocy – zaznaczył dr hab. inż. Ryszard Pukała.
Wolontariat w trosce o człowieka” to tytuł konferencji naukowej, którą zorganizowali: Caritas Archidiecezji Przemyskiej i Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Przemyślu. Wydarzenie odbyło się 17 stycznia w Jarosławiu, a następnego dnia w Sanoku.
Święty Odo († 943), opat benedyktyńskiego opactwa w Cluny, które zasłynęło z zainicjowania w Kościele wielkiej reformy liturgii, nazywał Matkę Najświętszą „Matką Miłosierdzia”. Nowe imię Maryi związane jest z objawieniem, w którym Matka Boża ukazała się nawróconemu złodziejowi.
Jan z Salerno w swoim dziele Życie Oda z Cluny (942) zanotował, że opat miał zwyczaj wzywać Matkę Najświętszą tytułem „Mater Misericordiae”. Od niego też dowiadujemy się o źródle wtedy nowego, a teraz jakże popularnego wezwania.
David Shankbone, CC BY-SA 3.0 , via Wikimedia Common/Archiwum Ojców Franciszkanów w Niepokalanowie
Martin Scorsese, reżyser dramatu "Święci" i Św. Maksymilian Kolbę
W związku z zaplanowaną na 17 listopada na kanale Fox Nation premierą 8-odcinkowego dramatu filmowego „Święci”, jego reżyser Martin Scorsese udzielił wywiadu m.in. amerykańskiej agencji AP. Mówiąc o powstaniu obecnego dzieła podkreślił, że po „Ostatnim Byku” z 2016 (o skomplikowanym życiu boksera Jake’a LaMotta - mistrza świata wagi średniej w 1949), „naprawdę uważałem, że będzie to mój ostatni film”. Sądził wówczas, że z uwagi na filmy, które Bertolucci, Tavianis i inni nakręcili dla włoskiej telewizji RAI, a zwłaszcza z powodu filmów historycznych Roberto Rosselliniego, że przyszłością kina jest telewizja, a dokładniej ta zmieszana z kinem.
„Chciałem zbadać takie tematy, jak co to znaczy być świętym i skąd pochodzą takie postacie” - tłumaczył dalej 82-letni twórca. Zaznaczył, że gdy projekt realizacji tego tematu z włoską stacją rozpadł się, skierował swoje duchowe zainteresowania na filmy takie, jak "Ostatnie kuszenie Chrystusa", "Kundun" i "Milczenie". Teraz jednak, kilkadziesiąt lat później, serial „Święci” został wznowiony i ukończony, gdy reżyser dostał zielone światło od amerykańskiego kanału Fox Nation.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.