stajemy się coraz starsi. To nie ulega wątpliwości. Tak mówią liczby, a z nimi dyskusja jest trudna. Jednocześnie w kulturze, w której niepodzielnie panuje kult tężyzny fizycznej, młodości i kariery,
ludzie starsi czują się źle. Osamotnieni, czasem wprost porzuceni przez dzieci, zastanawiają się nad sensem swojego życia. Ich głos jest często dramatyczny, choć trudno mu się przebić na wierzch społecznych
dysput. To krzyk, znak głodu miłości. Nie zaspokoją jej komfortowe warunki w domach opieki. Substytutem staną się sporadyczne odwiedziny dzieci, od czasu do czasu, często tylko od „wielkiego dzwonu”.
Człowiek nie chce protez. Pragnie miłości, a kochać może tylko drugi człowiek. Nie opiekuńcze państwo czy nawet najbardziej szlachetna instytucja.
Nie dość tego. Dorosłe dzieci wszczynają dyskusję o eutanazji. Wyobrażam sobie, że starsze osoby, słuchając zagorzałej dyskusji ludzi w sile wieku, dotyczącej problemów starości, muszą się czuć z
konieczności nieswojo. Może niejednemu z seniorów przez głowę przelatuje myśl: Jaki los nam jeszcze zgotują nasze dzieci?
Bez wątpienia znika w społeczeństwie szacunek dla podeszłego wieku, obecny tak wyraźnie w Biblii. Ten proces nie następuje bez naszej woli. Niech nikt nie wyobraża sobie, że smutna często dola ludzi
w podeszłym wieku jest znakiem postępu cywilizacyjnego. Wprost przeciwnie, to kolejny symptom degradacji naszej cywilizacji.
Druga kwestia poruszona przez Jezusa dotyczy służby. Każe nam mówić: Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać. Czy są to rzeczywiście nasze słowa? Czy jesteśmy gotowi przyznać, że jesteśmy nieużyteczni?
Apostołowie prosili Pana: «Dodaj nam wiary». Pan rzekł: «Gdybyście mieli wiarę jak ziarnko gorczycy, powiedzielibyście tej morwie: „Wyrwij się z korzeniem i przesadź się w morze”, a byłaby wam posłuszna. Kto z was, mając sługę, który orze lub pasie, powie mu, gdy on wróci z pola: „Pójdź zaraz i siądź do stołu”? Czy nie powie mu raczej: „Przygotuj mi wieczerzę, przepasz się i usługuj mi, aż zjem i napiję się, a potem ty będziesz jadł i pił”? Czy okazuje wdzięczność słudze za to, że wykonał to, co mu polecono? Tak i wy, gdy uczynicie wszystko, co wam polecono, mówcie: „Słudzy nieużyteczni jesteśmy; wykonaliśmy to, co powinniśmy wykonać”».
O pierwszych decyzjach personalnych abp Andrzej Przybylski poinformował podczas uroczystości kanonicznego objęcia diecezji.
Na urzędzie wikariusza generalnego zostali zatwierdzeni biskupi pomocniczy: Marek Szkudło, Adam Wodarczyk i Grzegorz Olszowski. Abp Andrzej poprosił swoich najbliższych współpracowników o zaangażowanie w wyznaczonych obszarach działalności lokalnego Kościoła.
Rokitno, Diecezjalna Pielgrzymka Róż Żywego Różańca i Apostolatu Margaretka
Tłumy wiernych – miłośników modlitwy różańcowej z całej diecezji - przybyły 4 października do Rokitna na Diecezjalną Pielgrzymkę Róż Żywego Różańca i Apostolstwa Margaretka. Spotkaniu przewodniczył pasterz diecezji bp Tadeusz Lityński.
Tegoroczna Diecezjalna Pielgrzymka Róż Żywego Różańca i Apostolstwa Margaretka do Sanktuarium Matki Bożej Cierpliwie Słuchającej w Rokitnie była wyjątkowo liczna, gdy chodzi o frekwencję. Rozpoczęła się Różańcem z procesją pocztów sztandarowych. Później swoim świadectwem podzielił się Adrian Pakuła, twórca i koordynator rekolekcji ODDANIE33, który przyjechał z Poznania. Zwrócił uwagę, że modlitwy członków Żywego Różańca dopomagają Matce Bożej w ratowaniu dusz:
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.