Reklama

Rodzina

"Pomyśl o dziecku" – kampania Fundacji Mamy i Taty

[ TEMATY ]

rodzina

Bożena Sztajner / Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Fundacja Mamy i Taty rozpoczyna kolejną kampanię społeczną. Tym razem pod hasłem "Pomyśl o dziecku". Przekaz kampanii skierowany jest do małżeństw wychowujących jedno dziecko i ma zachęcić do rozważenia decyzji o powiększeniu rodziny. Organizatorzy odwołują się do powszechnie niekwestionowanego faktu, że w towarzystwie rodzeństwa dziecko rozwija się lepiej.

W Polsce prawie połowa małżeństw ma jedno dziecko. Mimo, że w badaniach 80% Polaków deklaruje chęć posiadania dwójki, trójki lub nawet większej liczby dzieci, to większość z nas nie realizuje swoich aspiracji. Decydujemy się tylko na jedno dziecko a taki wybór racjonalizujemy sobie sytuacją materialną i społeczną, brakiem czasu by właściwie zajmować się rodzeństwem. Badania przeprowadzone na zlecenie Fundacji przez Grupę IQS wskazują, że młodzi Polacy widzą obecnie więcej barier (materialnych, emocjonalnych, społecznych, kulturowych) niż korzyści wynikających z rodzicielstwa i odkładają na nieokreśloną przyszłość ewentualną decyzję w tej sferze. Z drugiej strony dzisiejsi młodzi rodzice jedynaków mówią: "Chcę wszystkiego co najlepsze dla mojego dziecka. Jestem skłonny zrobić dla niego więcej niż dla kogokolwiek innego. Staram się zaspokajać wszystkie jego potrzeby i dać mu to co dla niego ważne".

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Zestawiamy w kampanii posiadanie w wymiarze materialnym z posiadaniem rodzeństwa - mówi Paweł Woliński prezes Fundacji Mamy i Taty - chcemy przypomnieć w ten sposób rodzicom, że dla dzieci często dużo ważniejszą niż potrzeby materialne jest potrzeba posiadania rodzeństwa.

Na podstawie wyników badań postaw Polaków wobec rodzicielstwa, opracowaliśmy strategię kampanii, koncepty komunikacji z odbiorcami oraz wyprodukowaliśmy spoty telewizyjne - mówi Malina Wieczorek Dyrektor Agencji TELESCOPE odpowiedzialnej za kreację i produkcję.

Spoty kampanijne będą emitowane w TVP i TVN. W największych miastach Polski przekaz kampanii obecny będzie na citylightach i ekranach LCD. Działania obejmą również media społecznościowe. Za obecność w internecie odpowiedzialna jest agencja interaktywna EURA7. Pod adresem www.pomyslodziecku.pl powstała strona z informacjami o wpływie rodzeństwa na wychowanie dziecka.

Reklama

Kampania wpisuje się w aktualną dyskusję o wyzwaniach demograficznych kraju. Polska ma jeden z najniższych na świecie wskaźników dzietności. Według wielu prognoz, w perspektywie 20-30 lat czeka nas zapaść demograficzna, która zmieni całkowicie sytuację ekonomiczną i społeczną, spowoduje załamanie finansów publicznych, grozi międzygeneracyjnym konfliktem społecznym.

Honorowym patronatem kampanię objął Prezydent RP Bronisław Komorowski oraz Małżonka Prezydenta Anna Komorowska.

To już trzecia ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Mamy i Taty, po „Rozwód? Przemyśl to” (nominacja do Effie) oraz „Miłość. Lepiej na całe życie”.

2013-04-25 11:32

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

O godności kobiety, macierzyństwa i rodziny

Macierzyństwo i ochrona życia ludzkiego” - to temat spotkania w ramach cyklu „Z Janem Pawłem II ku przyszłości”, które odbyło się 18 sierpnia wieczorem w Muzeum Monet i Medali Jana Pawła II w Częstochowie. Gościem spotkania był dr Roberto Mari, emerytowany ordynator szpitala Ojców Bonifratrów w Rzymie, brat znanego fotografa papieskiego Arturo Mari. W spotkaniu także wzięła udział żona Roberto Mari, Antonella. - Wkład, jaki wniósł Jan Paweł II w obronę godności macierzyństwa i ludzkiego życia, jest fundamentalny - mówił o Papieżu Polaku dr Mari.

CZYTAJ DALEJ

Czy 3 maja obowiązuje nas udział we Mszy św.?

[ TEMATY ]

post

3 Maja

Karol Porwich/Niedziela

Udział we Mszy św. obowiązuje katolika w każdą niedzielę oraz w tzw. święta nakazane.

W uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski, 3 maja, choć wskazany jest udział we Mszy św., nie jest obowiązkowy, gdyż nie jest to tzw. święto nakazane.

CZYTAJ DALEJ

Drogi miłości

2024-05-03 20:56

ks. Jakub Nagi

Brat

Brat

Jak podkreśla ks. Krystian Winiarski, prefekt WSD w Rzeszowie, film rzeszowskich alumnów ma służyć najpierw refleksji nad życiowym powołaniem, które dla chrześcijan jest przede wszystkim powołaniem do świętości. W życie każdego człowieka wpisane jest także powołanie szczegółowe: do małżeństwa, kapłaństwa, życia konsekrowanego, a może do samotności, które też wymaga rozeznania, odkrycia i decyzji, by tą konkretną drogą iść przez życie.

„Pytania, emocje, rozterki, lęk przed podjęciem decyzji. To wszystko towarzyszy młodemu człowiekowi, który zastanawia się jaką życiową drogę wybrać, czy odpowiedzieć na powołanie, także to do kapłaństwa. O tym chcieli opowiedzieć swoim kolegom klerycy, którzy rozpoczynają swoją formację w seminarium” – wyjaśnia ks. Krystian Winiarski.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję