Reklama

Polska

Abp Depo: ideologia gender jest przeciwna nie tylko człowiekowi, ale samemu Bogu

[ TEMATY ]

abp Wacław Depo

in vitro

gender

przykazania kościelne

BIURO PRASOWE KURII METROPOLITALNEJ W CZĘSTOCHOWIE

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

„Żyjemy w czasach, kiedy ideologia gender próbuje odmienić naturę człowieka. Jest ona przeciwna nie tylko człowiekowi, ale samemu Bogu. Uczmy się z wiary i tradycji Kościoła poszanowania dla planu i miłości Boga. Obie płcie, żeńska i męska, są uszanowane przez Boga” – mówił w homilii abp Wacław Depo, metropolita częstochowski, który 2 lipca przewodniczył Mszy św. w sanktuarium Najświętszej Maryi Panny Leśniowskiej Patronki Rodzin.

Abp Depo przypomniał, że w latach 90. dziennikarze katoliccy postawili pytanie o tzw. nowe trendy nowej ewangelizacji. Jedno z nich brzmiało: Jaka jest największa przeszkoda w przemianie tego świata na drogach nowej ewangelizacji? - Pierwszą odpowiedzią jest słowo dziś już bł. Matki Teresy z Kalkuty. Odpowiedziała na to pytanie dziennikarzowi: Ja i ty, którzy musimy się ciągle nawracać. Drugą odpowiedzią są słowa kardynała belgijskiego Leo Suenensa, który na największą przeszkodę wskazał brak wiary chrześcijan w to, czym mogą być z pomocą łaski Boga. Spróbujmy w tych odpowiedziach odnaleźć siebie - mówił abp Depo.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

„Czy w nas nie ma potrzebnych przestrzeni do przemiany i ewangelizacji. Czy nam nie brak wiary w to, czym możemy być dla siebie i dla innych z pomocą łaski Boga?” – pytał.

Reklama

Metropolita częstochowski zaprosił wiernych do kontemplacji dwóch dobrze znanych obrazów. Pierwszy z nich to scena nawiedzenia Maryi w domu Zachariasza i Elżbiety. - Kto patrzy oczyma wiary dostrzega w nim zdumienie i jednocześnie radość. Maryja, która nosi już pod sercem Syna Bożego i jest świadkiem niezwykłej Jego miłości. Świadkiem tego, że Bóg potrzebuje człowieka do współpracy w dziele Zbawienia. Drugi obraz to narodzenie Jezusa w Betlejem. - Maryja pochyla się nad swoim Synem i trwa w zdumieniu tajemnicy Bożego macierzyństwa.

„Kontemplacja tego obrazu przynosi nam siłę, przynosi nam uzdrowienie, pociechę wobec wszystkich depresji i zwątpień w siebie, w sens wysiłku w rodzinie. Trzeba bardziej słuchać słów Boga, aniżeli sondaży, czy też własnych pragnień. Bez wiary i odniesienia do Boga, świat, który sami aprobujemy poprzez własne wybory, odcina korzenie, z których wyrasta" - kontynuował abp Depo.

Metropolita częstochowski przypomniał wiernym, że „nie wolno nam oswajać się z kłamstwem i z tym, co niszczy ducha”. - Tymczasem wydaje się, że niestety przyzwyczailiśmy się do „produktów” zatruwających rozum i serce, które krążą zwłaszcza w środkach społecznego przekazu. Czynią one widowisko z ludzkiej seksualności, ale tym samym pogardy dla ciała kobiety i mężczyzny, tak jakby to był przedmiot, a nie godność człowieka – zauważył.

„Kolejnymi obrazami są swoiste happeningi, które już od piątku ośmieszają na ekranach telewizyjnych wartości religijne. Czyż odcinanie korzeni chrześcijańskiej Europy nie jest groźnym sygnałem, abyśmy sprawy ducha odkładali do prywatnej „komóreczki”? Próbuje się nam wmówić, abyśmy nie wychodzili na zewnątrz, na forum publiczne z objawianiem swojej wiary” – zaznaczył metropolita częstochowski.

Reklama

Arcybiskup odniósł się również do kwestii zapłodnienia metodą „in vitro”. - Pragnę przypomnieć, że dzieci zrodzone metodą „in vitro” są kochane i przez Boga i przez ludzi, ale niech nikt nie próbuje nas przekonywać, że te, które zginęły w tym procesie, to normalność. Chcemy szanować każdy zarodek ludzki i powiedzieć: „nie” selekcji zarodków, czyli nienarodzonych i uśmiercanych - mówił abp Depo.

„Przychodzimy tutaj, aby prosić Maryję o odnowienie naszej wiary i zaufania do Boga, aby laicka agresywna propaganda nie niszczyła nam praw człowieczych i rodzinnych” - dodał abp Depo.

Na zakończenie metropolita częstochowski wypowiedział się na temat głośnej w ostatnim czasie sprawy czwartego przykazania kościelnego. – Biskupi nie zmienili przykazania, tylko nadali nową interpretację temu, co nas zobowiązuje. Piątek jest dniem śmierci Jezusa na krzyżu. Powinniśmy się pytać o miłość, a nie o przepisy. Nim rozpoczęła się Konferencja Episkopatu, w mediach już pokazano sposób rozwiązań, że „biskupi pozwalają tańczyć i bawić się w piątki, ale przy śledziku”. Jest to hipokryzja i zakłamanie! Każdy z nas jest zobowiązany do wyznawania wiary w Chrystusa nie tylko w piątek, ale również poprzez styl życia i wstrzemięźliwość każdego dnia, który jest naszym dniem, bo nie wiemy czy jutro będzie już do nas należeć - zakończył abp Depo.

2013-07-04 08:35

Ocena: 0 -1

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Piąte przykazanie Kościelne

Troska o byt materialny wspólnoty Kościoła była naturalną praktyką chrześcijan, czego dowodzą Dzieje Apostolskie, w których czytamy: „Nikt nie cierpiał niedostatku, bo właściciele pól albo domów sprzedawali je i przynosili pieniądze ze sprzedaży, i składali je u stóp Apostołów. Każdemu też rozdzielano według potrzeby” (Dz 4, 34-35). W historii Kościoła owa troska o wspólnotę dokonywała się w różny sposób i zależała od sposobu organizacji społeczeństwa. Przez stulecia (od średniowiecza aż po XIX wiek) stosowano dziesięcinę, czyli oddawanie na potrzeby Kościoła dziesiątej części dochodu; w niektórych krajach stosuje się tzw. podatek kościelny, który płaci każdy, kto deklaruje się jako wierzący; w Polsce byt parafii uzależniony jest od ofiar składanych przez wiernych przy różnych okazjach.
CZYTAJ DALEJ

Bez Jezusa jesteśmy skazani na niezrozumienie naszego życia

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Adobe Stock

Rozważania do Ewangelii Łk 24, 13-35.

Środa, 23 kwietnia. Środa w oktawie Wielkanocy
CZYTAJ DALEJ

W dzisiejszej Ewangelii mamy dwie różne sceny

2025-04-24 08:39

[ TEMATY ]

rozważania

O. prof. Zdzisław Kijas

commons.wikimedia.org

W dzisiejszej Ewangelii mamy dwie różne sceny. Pierwsza z nich ukazuje Chrystusa, który udziela apostołom daru Ducha Świętego i wraz z nim władzę odpuszczania grzechów. Mówi im: Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane. Druga z kolei scena koncentruje się na niedowiarstwie Tomasza, jednego z apostołów.

Wieczorem w dniu zmartwychwstania, tam gdzie przebywali uczniowie, choć drzwi były zamknięte z obawy przed Żydami, przyszedł Jezus, stanął pośrodku i rzekł do nich: «Pokój wam!» A to powiedziawszy, pokazał im ręce i bok. Uradowali się zatem uczniowie, ujrzawszy Pana. A Jezus znowu rzekł do nich: «Pokój wam! Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam». Po tych słowach tchnął na nich i powiedział im: «Weźmijcie Ducha Świętego! Którym odpuścicie grzechy, są im odpuszczone, a którym zatrzymacie, są im zatrzymane». Ale Tomasz, jeden z Dwunastu, zwany Didymos, nie był razem z nimi, kiedy przyszedł Jezus. Inni więc uczniowie mówili do niego: «Widzieliśmy Pana!» Ale on rzekł do nich: «Jeżeli na rękach Jego nie zobaczę śladu gwoździ i nie włożę palca mego w miejsce gwoździ, i ręki mojej nie włożę w bok Jego, nie uwierzę». A po ośmiu dniach, kiedy uczniowie Jego byli znowu wewnątrz domu i Tomasz z nimi, Jezus przyszedł, choć drzwi były zamknięte, stanął pośrodku i rzekł: «Pokój wam!» Następnie rzekł do Tomasza: «Podnieś tutaj swój palec i zobacz moje ręce. Podnieś rękę i włóż w mój bok, i nie bądź niedowiarkiem, lecz wierzącym». Tomasz w odpowiedzi rzekł do Niego: «Pan mój i Bóg mój!» Powiedział mu Jezus: «Uwierzyłeś dlatego, że Mnie ujrzałeś? Błogosławieni, którzy nie widzieli, a uwierzyli». I wiele innych znaków, których nie zapisano w tej księdze, uczynił Jezus wobec uczniów. Te zaś zapisano, abyście wierzyli, że Jezus jest Mesjaszem, Synem Bożym, i abyście wierząc, mieli życie w imię Jego.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję