Rzecznik Episkopatu: obecność w mediach społecznościowych jest konieczna w komunikacji Kościoła
Obecność w mediach społecznościowych jest konieczna we współczesnej komunikacji Kościoła z mediami i wiernymi. Jest to najszybszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z szerokim gronem odbiorców – powiedział rzecznik Episkopatu ks. Leszek Gęsiak SJ. Od 2 września nowy rzecznik KEP obecny jest w mediach społecznościowych – na Twitterze i na Facebooku.
Rzecznik Episkopatu podkreślił, że media społecznościowe są nie tylko szansą dla Kościoła, aby dotrzeć do tych użytkowników, którzy pozostają daleko od wspólnoty wiernych, ale również, by Kościół nie był wyłączony z tej szybkiej i bezpośredniej komunikacji, z której korzystają miliony osób.
„Dzięki mojej obecności w mediach społecznościowych będę mógł uczestniczyć w wirtualnej wspólnocie wierzących oraz przyczyniać się do promocji wartości chrześcijańskich w Internecie. Jest to doskonała okazja do ewangelizacji tego cyfrowego kontynentu, na którym można spotkać wiele osób poszukujących i wątpiących” – powiedział ks. Leszek Gęsiak SJ.
W mediach społecznościowych obecne jest już przewodniczący Episkopatu abp Stanisław Gądecki, wielu polskich biskupów i wiele diecezji oraz Biuro Prasowe Konferencji Episkopatu Polski. Ks. Leszek Gęsiak dołącza do grona użytkowników mediów społecznościowych, aby docierać z wiadomościami Episkopatu do jeszcze większej liczby osób.
Decyzją abp. Stanisława Budzika od 4 września stanowisko rzecznika prasowego archidiecezji lubelskiej pełnić będzie ks. Adam Jaszcz. Był on do tej pory osobistym sekretarzem Metropolity Lubelskiego, a od 1 września objął również urząd wicekanclerza Kurii Metropolitarnej w Lublinie.
- Kościół wypełniający swoją misję w świecie, nie może czynić tego skutecznie bez mediów. Dlatego też nie tylko Konferencja Episkopatu, ale także poszczególne diecezje mają swoich rzeczników. Wśród informacji o Kościele przekazywanych w mediach bywają również i takie, które bazują na nierzetelnym skrócie myślowym. Często łatwiej jest pokazać zło, niż dobro. A człowiek potrzebuje newsów pozytywnych, budujących, nadających sens otaczającej nas rzeczywistości. Kościół w Polsce jest miejscem wielu inicjatyw, których celem jest głoszenie Dobrej Nowiny. Rzecznik diecezji ma zwracać uwagę na takie wydarzenia i w większości przypadków media życzliwie nam w tym pomagają. Informacje zarówno radosne, jak i smutne, zawsze jednak zgodne z prawdą, w których o Kościele nie mówi się z perspektywy skandalu czy afery, mają przekazywać w pierwszej kolejności media katolickie. Przez dwa lata pracy w KAI nabrałem przekonania, że ta agencja profesjonalnie wywiązuje się z tego zadania – powiedział w rozmowie z KAI nowy rzecznik prasowy archidiecezji lubelskiej.
Dzisiejsza Ewangelia zaprasza do CZUWANIA. Chodzi bowiem o to, aby nikt z nas nie przegapił swojej „pory”, swojego „czasu”, lecz aby wiedział, kiedy coś szczególnego „dzieje się dla niego albo ze względu na niego”.
E. Gdy nadeszła pora, Jezus zajął miejsce u stołu i apostołowie z Nim. Wtedy rzekł do nich: + Gorąco pragnąłem spożyć tę Paschę z wami, zanim będę cierpiał. Albowiem powiadam wam: Nie będę już jej spożywać, aż się spełni w królestwie Bożym.
Co najmniej 34 osoby zginęły, a 117 zostało rannych w Niedzielę Palmową w rosyjskim ataku rakietowym na Sumy na północnym wschodzie Ukrainy. Wojska rosyjskie zaatakowały centrum miasta dwoma rakietami balistycznymi z głowicami kasetowymi. Uderzenie potępili przywódcy m.in. Polski, Unii Europejskiej, Francji, W. Brytanii, Niemiec i Włoch.
Pociski spadły na centrum miasta około godz. 10.15 (godz. 9.15 w Polsce), gdy ludzie m.in. wracali bądź udawali się do cerkwi z okazji Niedzieli Palmowej lub spacerowali po bulwarze w centralnej części miasta.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.