Reklama

Wiadomości

Rowerami z Olsztyna do Żarek

Dokładnie 10,2 km nowych tras rowerowych powstanie na terenie gmin Olsztyn i Żarki. Umowę o dofinansowanie projektu z Regionalnego Programu Operacyjnego podpisano w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Śląskiego.

2020-09-29 19:16

[ TEMATY ]

Olsztyn

rower

Żarki

materiały prasowe

Projekt polega na budowie trasy rowerowej na odcinku Zrębice, Krasawa – w gminie Olsztyn (5,6 km); Suliszowice, Jaroszów – w gminie Żarki (4,6 km). W ramach inwestycji powstaną także Miejsca Odpoczynku Rowerzysty. Koszt to 8,9 mln zł, a kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to 6,4 mln zł. Wzdłuż powstaną trzy miejsca obsługi rowerzystów w Zrębicach, na początku miejscowości Suliszowice przy Leśniczówce oraz na tzw. Górce w połowie trasy Suliszowice - Jaroszów.

materiały prasowe

W podpisaniu umowy uczestniczyli Jakub Chełstowski, marszałek Województwa Śląskiego oraz wicemarszałek Wojciech Kałuża, Tomasz Kucharski, wójt Gminy Olsztyn oraz Klemens Podlejski, burmistrz Miasta i Gminy Żarki.

Reklama

- Stawiamy na rowery. Budowa tras rowerowych z naszymi sąsiadami Janowem i Niegową przed kilku laty przyniosła wiele korzyści. Liczę, że realizacja kolejnego projektu tym razem z Gminą Olsztyn wpłynie na zwiększenie zainteresowanie rekreacją i sprawi, że Jurę odwiedzi jeszcze więcej rowerzystów – przekonuje burmistrz K. Podlejski.

- Inwestycja będzie realizowana w formule „Zaprojektuj i wybuduj” – informuje wójt T. Kucharski. Jurajska Gmina Olsztyn została liderem projektu. – Mam nadzieję, że w przyszłym roku o tej porze prace będą już realizowane.

materiały prasowe

Realizacja projektu ma na celu zwiększenie atrakcyjności transportu publicznego w województwie śląskim poprzez rozwój regionalnych tras rowerowych. Budowa będzie miała istotny wpływ na życie mieszkańców miejscowości Zrębice, Krasawa, Suliszowice i Jaroszów. Wpłynie na aspekty promocyjne w zakresie Szlaku Orlich Gniazd i Europejskiego Szlaku Dziedzictwa Kulturowego Paulinów, a tym samym ułatwi promocję województwa jako regionu przyjaznego mieszkańcom i turystom.

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Olsztyn/ Zmarł operator filmowy i wykładowca UWM Janusz Połom

2020-10-23 18:47

[ TEMATY ]

zmarły

Olsztyn

filmowiec

Wydział Sztuki Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego

prof. Janusz Połom

prof. Janusz Połom

W wieku 70 lat zmarł prof. Janusz Połom, fotografik, filmowiec, profesor sztuk filmowych, wykładowca Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Informację o śmierci profesora Połoma potwierdził PAP w piątek Marek Książek, autor gotowej do druku biografii braci Połomów.

Janusz Połom urodził 16 października 1950 r. w Toruniu. Ukończył Wydział Operatorski i Realizacji Telewizyjnej oraz Wydział Reżyserii w Państwowej Wyższej Szkole Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Był wykładowcą, a w latach 1981-84 dziekanem Wydziału Operatorskiego i Realizacji Telewizyjnej tejże uczelni. W latach 1971-77 należał do Warsztatu Formy Filmowej, awangardowej grupy artystycznej, działającej przy szkole filmowej, w którym realizował szereg działań artystycznych.

Przez wiele lat nauczał oraz tworzył w Kanadzie i Meksyku. W 2001 r. powrócił do Polski. W 2010 r. obronił habilitację z dziedziny sztuki filmowej w PWSFTviT w Łodzi. Został profesorem Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego. Był członkiem stowarzyszenia Filmowców Polskich od 1978 r. W 2015 r. otrzymał Nagrodę Prezydenta Olsztyna im. Hieronima Skurpskiego w dziedzinie sztuk plastycznych. Jako reżyser zrealizował kilkanaście filmów krótkometrażowych. Był autorem wielu indywidualnych wystaw fotograficznych w kraju i za granicą. (PAP)

autor: Agnieszka Libudzka

ali/ pat/

CZYTAJ DALEJ

Prezes Ordo Iuris o swoim bolesnym doświadczeniu: Nasz Emil Ludwik umarł w piątek

2020-10-25 19:10

[ TEMATY ]

świadectwo

Ordo Iuris

Jerzy Kwaśniewski, prezes Ordo Iuris

Jerzy Kwaśniewski, prezes Ordo Iuris

Wyjątkowe świadectwo po stracie dziecka. Dzień po orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego razem z żoną stracili syna w trzydziestym tygodniu ciąży. Mec. Jerzy Kwaśniewski podzielił się na facebooku dramatycznym świadectwem z ostatnich dni

Umarł otoczony modlitwą w pospiesznej drodze do szpitala.
To był trzydziesty tydzień ciąży. Odkąd usłyszeliśmy diagnozę wiedzieliśmy, że ma niewielkie szanse i to tylko, jeżeli utrzymamy ciążę przez kilka tygodni.


CAŁA TREŚĆ POSTA

To będzie bardzo osobiste wspomnienie.

Nasz Emil Ludwik umarł w piątek.

Umarł otoczony modlitwą w pospiesznej drodze do szpitala. To był trzydziesty tydzień ciąży. Odkąd usłyszeliśmy diagnozę wiedzieliśmy, że ma niewielkie szanse i to tylko, jeżeli utrzymamy ciążę przez kilka tygodni. Było już jasne, że to nie powtórka z błędnych diagnoz starszych synów, którym przypisywano a to zespół Downa a to inne ciężkie wady, zachęcając od razu do szybkiej aborcji. Tym razem diagnoza była prawidłowa. Rosnąca wada tętniczno-żylna wpływała wyraźnie na rozwój mózgu Emila i przeciążała jego serce, które zajmowało już połowę klatki piersiowej. Opuchnięte ciało utrudniało ruchy. Chwytaliśmy każdy cień nadziei by ratować synka i utrzymać go na tyle długo, by mógł urodzić się i przejść skomplikowaną operację.

Jednak umarł nie czekając na dobry czas.

Żal do świata, lekarzy, Boga i samych siebie wycisnął łzy, rodził rozgoryczenie. To wszystko ustało, gdy wzięliśmy Emila w ramiona. Dwie godziny pożegnań przekuły bunt i żal we wdzięczność za czas, który Emil miał dla nas. Patrząc na jego oczy, nos, paluszki, opuchniętą ale śliczną główkę… doświadczyliśmy uspokojenia i pogodzenia z losem. Kto nie doświadczył takiego pożegnania musi nam uwierzyć.

Dziękujemy lekarzom, położnym, pielęgniarkom, salowym. Dziękujemy wszystkim, których modlitwa umożliwiła nam przeżycie tego czasu zgodnie z wolą Bożą.

Gdyby nie sytuacja ostatnich dni, ta historia zostałaby wyłącznie w naszej rodzinie. Dzisiaj jednak może być dla kogoś potrzebnym świadectwem.

I rzecz ostatnia. Emilek umarł dzień po wyroku Trybunału. Umarł jako równy swemu rodzeństwu, pomimo ciężkiej i śmiertelnej choroby przywrócony na dzień przed śmiercią pod ochronę prawa.

Jerzy i Beata Kwaśniewscy

W najbliższych dniach powiadomimy o Mszy Świętej w jego intencji oraz o pogrzebie. Pokaż mniej

CZYTAJ DALEJ

Zdalna nauka i funkcjonowanie szkół oraz placówek

2020-10-27 18:03

[ TEMATY ]

szkoła

edukacja

nauka zdalna

Adober Stock

Warszawa, 27 października 2020 roku. Od 24 października br. uczniowie klas IV-VIII szkół podstawowych i wszystkich klas szkół ponadpodstawowych, a także słuchacze placówek kształcenia ustawicznego oraz centrów kształcenia zawodowego mają kształcenie zdalne.

Łącznie to ok. 3,8 mln osób. W trybie stacjonarnym uczy się teraz 1,4 mln przedszkolaków oraz 1,1 mln uczniów klas I-III szkół podstawowych. Taką naukę mają również uczniowie szkół specjalnych klas IV-VIII. To ponad 33 tys. dzieci, które uczą się w 982 szkołach.

Nauczanie zdalne zostało wprowadzone do czasu zahamowania wzrostu zakażeń.

Przygotowania do roku szkolnego 2020/2021 opierały się na analizie doświadczeń z pracy szkół i placówek w czasie ich ograniczonego funkcjonowania od połowy marca do czerwca 2020 r. W tym szczególnym czasie edukacja dzieci i młodzieży nie została przerwana, a proces dydaktyczny był kontynuowany. Odbył się także egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny.

Rozwiązania w zakresie powrotu uczniów do szkół zastosowane w Polsce były podobne do rozwiązań przyjętych w innych państwach europejskich.

W sierpniu przygotowaliśmy poradnik „Dobre praktyki dotyczące funkcjonowania jednostek systemu oświaty w okresie zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19”. Materiał został opracowany na podstawie informacji zebranych przez kuratorów oświaty od dyrektorów szkół. Poradnik zawiera praktyczne wskazówki, jak organizować nauczanie na odległość czy nauczanie w wariancie mieszanym.

Zdalna lekcja może trwać 30 minut

We wrześniu br. wprowadziliśmy ułatwienia w funkcjonowaniu szkół. W tym roku szkolnym czas trwania godziny lekcyjnej prowadzonej zdalnie będzie mógł wynosić od 30 do 60 minut. Wprowadzone przez MEN zmiany pozwalają dostosować czas zajęć edukacyjnych do indywidualnych potrzeb szkoły i charakteru zajęć edukacyjnych. Jednocześnie obowiązuje zasada, że podstawowym wymiarem czasu trwania poszczególnych zajęć edukacyjnych jest 45 minut.

Ponadto dyrektor szkoły może, po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej, czasowo zmodyfikować tygodniowy lub semestralny rozkład zajęć w zakresie prowadzonych w jednostce systemu oświaty zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zajęć.

Indywidualne nauczanie można prowadzić bez bezpośredniego kontaktu uczeń-nauczyciel, lekcja zdalna może trwać od 30 do 60 minut, a nauczyciel może zmodyfikować tygodniowy rozkład zajęć – to nowe rozwiązania prawne wprowadzone na ten rok szkolny, które są pomocne w organizowaniu kształcenia w czasie pandemii.

Dostęp uczniów do komputera – wyniki badań międzynarodowych

Warunkiem prowadzenia zajęć on-line, np. z wykorzystaniem e-materiałów, jest zapewnienie uczniom dostępu do komputera.

Według danych z badania PISA 2018 nie wszystkie kraje spełniały ten warunek. W Polsce 96% uczniów zgłosiło posiadanie komputera, którego mogą używać do pracy w domu, co jest wartością wyższą niż średnia OECD (89%).

Nauka na odległość

12 sierpnia br. Minister Edukacji Narodowej przygotował 5 rozporządzeń, które pozwoliły szkołom i placówkom – w razie zagrożenia epidemicznego – wprowadzić odpowiednie, dostosowane do sytuacji rozwiązania.

Dzięki tym rozwiązaniom na długo przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego dyrektorzy szkół i placówek dostali narzędzia pozwalające na odpowiednią organizację zajęć w szkole, szczególnie jeśli sytuacja epidemiologiczna zagrozi zdrowiu uczniów.

Rozwijamy Zintegrowaną Platformę Edukacyjną epodreczniki.pl

Nauczyciele i uczniowie w kształceniu na odległość mogą korzystać ze Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej epodręczniki.pl, którą przygotowało MEN.

Platforma epodreczniki.pl pozwala na planowanie procesu nauki zdalnej i monitorowanie postępów uczniów. Dzięki wbudowanym modułom komunikacyjnym umożliwia ona komunikację pomiędzy nauczycielami i uczniami. ZPE korzysta z danych pochodzących z Systemu Informacji Oświatowej. Na podstawie tych danych każdy nauczyciel został przypisany do szkoły albo do kilku szkół (dotyczy tych, którzy prowadzą zajęcia w więcej niż jednej szkole).

Do każdej szkoły przypisano też informacje na temat oddziałów istniejących w danej szkole. Uczniowie zostali przypisani bezpośrednio do danych oddziałów, tak aby odwzorować istniejące podziały na klasy. W ten sposób każdy nauczyciel miał dostęp do klas, w których uczy.

Na platformie znajduje się obecnie ponad 15 tys. materiałów, w tym ok. 8 500 interaktywnych

e-materiałów, ponad 3 200 scenariuszy lekcji oraz 107 programów nauczania. Od 1 września opublikowaliśmy 280 nowych e-materiałów.

Zintegrowana Platforma Edukacyjna to nie tylko bezpłatne e-materiały, ale kompletne narzędzie umożliwiające prowadzenie zdalnej nauki, które cały czas się rozwija – zgodnie z potrzebami uczniów i nauczycieli. Konto na ZPE ma ponad 6,3 mln użytkowników.

W odpowiedzi na potrzeby szkół w trakcie pandemii na platformie www.epodreczniki.pl systematycznie uruchamiamy dodatkowe funkcjonalności.

Od 26 sierpnia br. zalogowani nauczyciele i uczniowie mają możliwość spotkań on-line z wykorzystaniem zewnętrznych narzędzi do wideokonferencji. Od 22 września br. nauczyciele mają także dodatkową możliwość tworzenia z materiałów na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej ścieżek nauki, dzięki którym mogą ułożyć plan kształcenia.

Od 1 marca do początku sierpnia br. liczba odsłon platformy to łącznie ponad 120 mln. Liczba odsłon w okresie marzec-czerwiec wynosiła średnio ok. 1 mln odsłon dziennie.

Wsparcie w kształceniu na odległość

Już od kwietnia br. samorządy mogły wnioskować o środki na zakup sprzętu do zdalnej nauki zarówno dla uczniów, jak i nauczycieli.

W ramach projektu „Zdalna Szkoła” wsparcie rządu w wysokości ponad 187 mln zł otrzymało 2 790 samorządów (z 2 790 uprawnionych podmiotów). W maju br. uruchomiona została druga edycja projektu „Zdalna szkoła+”. Na ten cel przeznaczono 186 mln zł. Wówczas wsparcie uzyskało 2 465 samorządów (z 2447 uprawnionych) na kwotę 170 mln zł.

Warto przypomnieć, że w ramach programu „Zdalna szkoła+” samorządy mogą sfinansować zakup: komputerów, laptopów, ale także oprogramowania, ubezpieczenia sprzętu, mobilnego dostępu do internetu.

Kolejna edycja programu „Aktywna tablica”

Ruszyła kolejna edycja rządowego programu „Aktywna tablica”, która będzie realizowana w latach 2020-2024. Szkoły jeszcze w tym roku mogą wnioskować o udzielenie wsparcia finansowego na zakup laptopów wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu udostępnianego przez ucznia lub nauczyciela w czasie rzeczywistym za pośrednictwem transmisji audiowizualnej. Na ten cel mamy 361 455 000 zł, z czego w tym roku do wykorzystania będzie 35 mln zł.

Program będzie finansowany w 80 proc. ze środków budżetu państwa i w 20 proc. z wkładu własnego organów prowadzących szkołę, z wyjątkiem przekazania wsparcia na zakup inwestycyjny – wówczas wkład własny wzrośnie do 50 proc.

W kolejnych latach program skoncentrowany będzie na wspieraniu placówek, które realizującą kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Placówki te będą mogły być doposażanie w sprzęt, pomoce dydaktyczne oraz narzędzia do terapii. Program będzie też nadal uwzględniał sytuację, w której nauczanie i uczenie się jest prowadzone w ramach kształcenia na odległość (zakup tablic interaktywnych, projektorów i monitorów dotykowych).

Dodatkowo przekazaliśmy 520 wybranym szkołom 13 tys. tabletów z dostępem do internetu. To sprzęt pochodzący z puli 40 tys. komputerów, które wspólnie z NASK przekażemy 1 600 szkołom działającym w programie OSE.

Szkolne Pakiety Multimedialne to jedno z wielu działań rządu, którego celem jest doposażenie szkół w sprzęt komputerowy. Taki szkolny pakiet NASK składa się z 25 tabletów wraz z etui, klawiaturą, rysikiem i usługą mobilnego dostępu do sieci internetu świadczoną do końca roku szkolnego 2020/2021.

W poprzednim roku szkolnym w ramach konkursu #OSEWyzwanie do 764 szkół z miejscowości liczących do 50 tys. mieszkańców trafiły mobilne pracownie komputerowe. W sumie szkołom przekazano 12 224 laptopy, które są wsparciem w prowadzeniu lekcji i korzystaniu z internetowych zasobów edukacyjnych. Wartość pojedynczego zestawu (jednej pracowni) to 34 439 zł.

W ramach kolejnego działania rząd przeznaczył 130 mln zł na zakup m.in. komputerów dla dzieci, które przebywają w pieczy zastępczej. Pomoc ta jest skierowana zarówno do dzieci z domów dziecka, jak i innych placówek rodzinnych. W całej Polsce w pieczy zastępczej umieszczonych jest ponad 72,5 tys. dzieci, w tym ponad 16,7 tys. w placówkach oraz ponad 55,5 tys. dzieci w pieczy o charakterze rodzinnym. Zadanie jest finansowane w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój (na lata 2014-2020) współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.

www.gov.pl/zdalnelekcje

Nauczyciele i uczniowie podczas kształcenia na odległość mogą korzystać z portalu gov.pl/zdalnelekcje. Serwis został uruchomiony na wiosnę, tuż po czasowym zawieszeniu zajęć w szkołach ze względu na epidemię COVID-19.

Dzięki materiałom zamieszczonym w serwisie gov.pl/zdalnelekcje nauczyciele otrzymują pomoc dydaktyczną i merytoryczną stanowiącą inspirację, jak również wsparcie w bieżącej pracy. Uczniowie zaś mają dostęp do interesujących i pomocnych zasobów edukacyjnych, dzięki którym rozwijają umiejętność samokształcenia.

„Zdalne Lekcje” to już ponad 2 500 lekcji on-line i blisko 10 000 odnośników do cyfrowych zasobów. Sukcesywnie są tam zamieszczane nowe propozycje materiałów dydaktycznych, z których nauczyciele mogą korzystać podczas zajęć z uczniami szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Materiały powstają we współpracy z ekspertami, nauczycielami oraz metodykami z jednostek podległych Ministerstwu Edukacji Narodowej i KPRM.

Szybki internet w szkołach – Ogólnopolska Sieć Edukacyjna (OSE)

Jest to wspólne przedsięwzięcie realizowane od 2017 roku przez Ministra Edukacji Narodowej i Ministra Cyfryzacji. Operatorem projektu jest Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa – Państwowy Instytut Badawczy.

Program OSE wprowadzono w celu zapewnienia szkołom szerokopasmowego dostępu do bezpiecznego internetu, podnoszenia poziomu kompetencji cyfrowych uczniów, umożliwienia wspomagania procesu kształcenia w szkołach poprzez dostęp do zasobów dostępnych w internecie oraz wyrównania szans edukacyjnych wszystkich uczniów w Polsce.

Do 23 października br. 19 927 szkół zgłosiło chęć przystąpienia do OSE. 19 429 placówek wypełniło ankiety techniczne, co otwiera drogę do przyłączenia szkoły do OSE. Ponad 18 800 dyrektorów szkół podpisało już umowy o świadczenie usług OSE. Z kolei do OSE jest już podłączonych 15 616 szkół, z czego 13 300 placówek w pełni korzysta z usług OSE.

Rozwijanie kompetencji cyfrowych nauczycieli

Do pracy z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość nauczyciele są przygotowywani już w trakcie studiów wyższych. Każdy absolwent studiów w specjalności nauczycielskiej nabywa kompetencje w zakresie skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnej w realizacji zadań dydaktycznych.

Czynni nauczyciele mają możliwość rozwijania kompetencji cyfrowych w ramach form doskonalenia oferowanych przez placówki doskonalenia nauczycieli lub biblioteki pedagogiczne. W obecnej perspektywie finansowej EFS 2014-2020 w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój (Działanie 2.10 Wysoka jakość systemu oświaty) realizowane są szkolenia i działania doradcze w zakresie rozwijania u uczniów kompetencji kluczowych. Dotyczy to również korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez kadrę placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, bibliotek pedagogicznych oraz kadry kierowniczej oświaty.

Blisko 50 mln zł zostanie przeznaczonych na przeszkolenie 32 tys. pracowników placówek doskonalenia nauczycieli, bibliotek pedagogicznych i nauczycieli z zakresu prowadzenia kształcenia na odległość. Projekt powstał z inicjatywny MEN, a realizuje go Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Projekt „Lekcja:Enter”

Dodatkowo w ramach projektu „Lekcja:Enter” z wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w codziennej pracy z uczniami zostanie przeszkolonych 75 tys. nauczycieli. Na ten przeznaczono 50 mln zł.

Na stronie „Lekcja:Enter” zamieszczono materiały szkoleniowe związane z nauczaniem on-line. Nauczyciele mogą w nich znaleźć podpowiedzi dotyczące dodatkowych zasobów i narzędzi internetowych w kształceniu na odległość, w tym zestawy kilkunastu tutoriali. Materiały przygotowali eksperci biorący udział w projekcie „Lekcja: Enter”.

Projekt „Lekcja: Enter” finansowano ze środków UE, a realizują go podmioty wyłonione w konkursie: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytut Spraw Publicznych.

Dzięki funduszom europejskim za 76 mln zł blisko 10 tys. nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej otrzyma wsparcie rozwoju kompetencji w zakresie nauczania programowania.

Polscy nauczyciele stanowią liczną grupę wśród nauczycieli uczestniczących w europejskim programie eTwinning. To platforma współpracy dla kadry szkolnej (nauczycieli, dyrektorów szkół, bibliotekarzy, itp.) z jednego z krajów europejskich, które komunikują się, współpracują, realizują wspólne projekty oraz dzielną się doświadczeniami. Na ponad 800 tys. uczestników programu, ponad 70 tys. to nauczyciele z Polski.

Środki higieny osobistej dla szkół

Jeszcze przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego lub tuż po jego rozpoczęciu do szkół i placówek oświatowych trafiło 17,7 tys. dyspenserów, 55 mln maseczek, 6,8 mln litrów płynów do dezynfekcji oraz 75 tys. termometrów bezdotykowych. Środki ochrony indywidualnej były przekazywane przez Ministerstwo Zdrowia przy współpracy z MEN.

Departament Informacji i Promocji

Ministerstwo Edukacji Narodowej

CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję