Program Thunderbird, który zacząłem już wcześniej opisywać, daje możliwość korzystania z wielu kont pocztowych jednocześnie. W najnowszej wersji (w chwili pisania tekstu - wersja z 3 stycznia 2010 r.) jest możliwość pełnego indeksowania poczty, co pozwala na szybkie wyszukiwanie w treściach wszystkich wiadomości. Program obsługuje wszystkie popularne systemy operacyjne! Dodatkowo charakteryzuje się możliwością otwierania poczty w kartach - podobnie jak to ma miejsce w przeglądarce internetowej. Dzięki temu użytkownik w prosty sposób może przeglądać wiele e-maili. Także wyniki wyszukiwań wyświetlane są w osobnej karcie, jeśli więc pracujemy z kilkoma wiadomościami, nie zostaną one zamknięte podczas poszukiwania interesującej nas frazy.
Kolejna dobra usługa dostępna w Thunderbirdzie to możliwość dobierania dodatków. Pomagają one nie tylko w zmianie wyglądu programu, ale dodają nowe funkcje i rozszerzenia, jak kalendarz czy dodatkowy filtr niechcianej poczty. Dodatkami można zarządzać za pomocą menadżera - można je wyłączać, aktualizować i usuwać z programu. Thunderbird posiada rozbudowaną ochronę przed złośliwym oprogramowaniem, spamem i phisingiem.
Teraz opiszę obiecaną wcześniej ręczną konfigurację programu na przykładzie konta założonego na portalu Onet, na którym miał adres mój korespondent. Z menu wybieramy Narzędzia i Konfiguracja kont. Następnie wybieramy Dodaj konto i wybieramy rodzaj konta: konto pocztowe. W uruchomionym w ten sposób kreatorze kont w Tożsamości wpisujemy swoje imię i nazwisko (są to dane wyświetlane w polu Nadawca) oraz adres e-mail. Potwierdzamy, przechodząc dalej. W kolejnym etapie należy wybrać serwer poczty przychodzącej. W przypadku portalu
Jest to ostatni odcinek cyklu „Informatyk radzi”, zamykający pewien zakres tematyki związanej z użytkowaniem komputera osobistego. Żegnając się z Czytelnikami, pragnę zapewnić, że nadal będę się starał odpisywać na przysyłane do mnie e-maile.
KONIEC
Pomóż w rozwoju naszego portalu