Nie bójcie się! Idźcie i oznajmijcie moim braciom: Niech udadzą się do Galilei, tam Mnie zobaczą (Mt 28, 10).
Powrót nad brzegi Jeziora Galilejskiego nie był dla uczniów podróżą sentymentalną w rodzinne strony. Był powrotem do wydarzeń, które radykalnie zmieniły ich życie, tak, by mogli odczytać je na nowo w świetle krzyża i zmartwychwstania. Trzykrotne pytanie: „Szymonie, synu Jana, czy miłujesz Mnie?” (por. J 21, 15-17), musiało wstrząsnąć apostołem do głębi. Przypomniało mu bowiem nie tylko osobisty dramat zaparcia się Mistrza (por. J 18, 15-27), ale nadto sam moment wezwania do porzucenia sieci, by stać się „rybakiem ludzi” (por. Mt 4, 19). Jezus wyzwala przez prawdę, nawet gdy jest ona bolesna. Zranienie zostaje uzdrowione mocą przebaczenia. Lęk i wstyd przemieniają się w wyznanie miłości: „Panie, Ty wszystko wiesz, Ty wiesz, że Cię kocham” (J 21, 17).
Powróćmy i my do Galilei. Wsłuchajmy się w kojącą melodię Błogosławieństw, którą Jezioro Harfy wciąż wygrywa na swoich falach. Zapragnijmy Chleba Życia, który daje Pan. Niech Jego moc uleczy nasze słabości. Niech Jego światło ukaże nam przepastny horyzont Jego miłości. Powróćmy do naszej Galilei! Tam, gdzie Bóg stanął na naszej drodze i gdzie przemówił do naszych serc.
(Wstęp do „Miejsc Świętych” nr 6/2008)
Skrajne rozwiązania dotyczące migrantów i uchodźców, jak blokowanie wjazdu wszystkim, wypędzanie wszystkich albo wpuszczanie wszystkich, są nieuzasadnione – powiedział abp Adrian Galbas. Zaznaczył, że polityka w tym zakresie nie może zagrażać bezpieczeństwu kraju. Potrzebna jest długofalowa strategia – dodał.
W niedzielę w narodowym sanktuarium św. Andrzeja Boboli na stołecznym Mokotowie odbyło się świętowanie Światowego Dnia Migranta i Uchodźcy w Kościele katolickim. Wzięły w niej udział osoby związane z Jezuickim Centrum w Akcji (Jesuit Refugee Service – JRS Poland).
21 września obchodzimy święto św. Mateusza, jednego z dwunastu
Apostołów, autora pierwszej Ewangelii. Imię Mateusz jest odtworzeniem
imienia Matthaios z hebrajskiej formy matthai, pochodzącej od Mattanjahu
albo martanja (por. Ezdr 10, 33; 1 Krn 9, 15) i znaczy "dar Boga"
.
W Ewangelii św. Marka Mateusz - celnik nosi też drugie semickie
imię Lewi, syn Alfeusza (Mk 2, 14-17), podobnie w Ewangelii św. Łukasza (
Łk 5, 27 32). Imię Lewi było znane w Starym Testamencie, ponieważ
tak nazywał się syn Jakuba i Lei (Rdz 29, 34; 49, 5).
Erika Kirk podczas niedzielnych uroczystości upamiętniających jej męża w swoim wystapieniu zacytowała słowa Jezusa na krzyżu: “Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią.”
Podziel się cytatem
Odpowiedzią, którą znamy z Ewangelii, jest miłość, i zawsze miłość. Miłość do naszych wrogów i miłość do tych, którzy nas prześladują.
Podziel się cytatem
Na olbrzymim stadionie zapanowała całkowita cisza, a chwilę potem rozbrzmiały się wielkie brawa. Nie zabrakło też łez i niesmowitego wruszenia zgromadzonych.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.